Hozzáadás a kedvencekhez Bemutatkozás Kapcsolat Információ, Hírek Váltóméretkalkulátor ÁSZF
Főoldal Személyautó abroncsok
Utánfutó abroncsok
Mezőgazdasági és ipari abroncsok
Motor abroncsok
ATV abroncsok
 Frissítés: 2018 . nov.  13
  Szolgáltatások Bejelentkezés Flottakedvezmény Tanácsadás Hobby


Keréktárolás:



Ha nem tudja hol tárolni abroncsait és keréktárcsáit, vagy csak egyszerűen problémás az autójában történő szállítgatás az átszerelések idején.

Mi levesszük az Ön válláról a gondot! Mindössze csak napi 20 Ft-jába kerül Önnek!

Munkatársaink felmérik a tárolni kívánt abroncsok állapotát, adatait feljegyzik. E felmérést követően rögzítjük számítógépes rendszerünkben a betárolást, melyről Ön egy átvételi elismervényt kap. A tárolási díjat értelemszerűen a következő átszerelés idején fogja fizetni!

Az átszerelési szezon előtt egy speciális, abroncsok mosására alkalmas géppel megtisztítjuk az összes felnire szerelt betárolt garnitúrát, majd ezután megtörténik az abroncsok átcentírozása.



Mikor eljön az átszerelések ideje, Önnek nincs más dolga, csak hogy felhívja áruházunkat (a 261-8464-es, 260-2743- as vonalas számon, vagy a 70-585-5005- es mobil számon), vagy bejelentkezik azonosítókódjával a web-en, mellyel időpontot tud kérni a szerelésre, jelezve, hogy abroncsait itt tároljuk, ugyanis ezzel megkönnyíti a gördülékenyebb és gyorsabb munka menetét. Így mire Ön megérkezik a bejegyzett időpontra, kollégáink már az előkészített abroncsokkal fogják várni!

Ha szeretne élni kínálatunkkal, illetve bővebb tájékoztatásra van szüksége, érdeklődjön telefonon, vagy személyesen kollégáinknál!



Komplett szerelési csomag:


Olejszerviz + futóműállítás + teljes állapotfelmérés és átvizsgálás!
Ára: 15.000. Ft.

Gumiszerelés:





Személyabroncsok Acél és alutárcsa (Ft/db) Defekttűrő
15"ig 600.- -
16"-17" 1.000.- 1.500.-
18"-20" 1.200.- 2.000.-
Komplett kerék cseréje 500.- 500.-


Teherabroncsok Ft/db
13"-ig 600.-
14"-16"-ig 1.000.-
17,5" 2.500.-
19,5" 3.000.-
22" felett 3.800.-


Komplett kerék gépjárműre való felszerelés ft/db
16" 500.-
17" -től 1.500.-
Ikerkerék 2.000.-


Motorkerékpár abroncsok Ft/db
Első és hátsó 1.000.-
Motorkerékpárra való első fel - és leszerelés 1.000.-
Motorkerékpárra való hátsó fel - és leszerelés 1.000.- - 2.000.-


Egyéb ipari abroncsok Ft/db
Fűnyíró 1.000.-
Molnárkocsi 1.000.-
Targonca 3.000.-


Kerékcentírozás




Személyabroncsok Acélfelni (Ft/db) Könnyűfémfelni (Ft/db)
15"-ig 600.- 800.-
16" 800.- 1.000.-
17" - 1.200.-
18"-20" ig - 1.500.-


Teherabroncsok Ft/db
16" -ig 1.000.-
17" -től 2.500.-


Motorkerékpár abroncsok Ft/db
Első és hátsó 1.000.-

A középfurat nélküli keréktárcsák centírozását felárral + 500 Ft/kerékdíj ellenében vállaljuk!



Egyéb gumijavítási tarifák:



Megnevezés Ft/db
Kerékfúvatás gázzal 800.-
levegővel -
Tömlő nélküli szelepház gumi 150.-
fém 500.-
rejtett 2.500.-
Defektjavítás (folt ill. gombos) személy tömlő 500.-
személy köpeny 1.000.-
teher tömlő 800.-
teher köpeny folt alapján
Kerék mosás személy 250.-
Gumiabroncs ápolás személy 250.-
Keréktárolás személy 5.-/nap

A fent említett árak bruttó árak.
Az összetett műveletek árai irányadóak


Futóműállítás:



A futómű a gépkocsik egyik legfontosabb része, hiszen alapvetően meghatározza a gépkocsi és a talaj közötti kapcsolatot. Különböző behatások, deformálódások érik az autó futóművét, felfüggesztéseit pl. kátyú, járdára felállás, maximális súlyterhelés kihasználása, esetleges túllépése. Ezek hatására megváltozik a kerék összetartása, dőlése, utánfutása.
Javasolt évente egyszer - használattól függően 10.000 - 15.000 kilométerenként a futómű állítás, illetve a futómű átvizsgálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák. A rossz futóművel rendelkező autó vezetése fárasztó és nem biztonságos, mivel állandó kormánykorrigálást igényel menet közben. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és jelentősen rontja a gépkocsi egyenes futását, egyszersmind növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál szintén rendellenesen viselkedik a gépkocsi.
Az időben elvégzett átvizsgálás növeli az üzembiztonságot, csökkenti az üzemeltetési költséget, és meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:


 
  • Kopogó hang
  • Kanyarodásnál visító gumik zaja
  • Gumik széleinek rendellenes kopása
  • Kormányrázás 60 km-től 120 km-ig vagy efelett
  • Fékezésnél kormányrázás
  • Búgó, morgó hang a kerekek felől
  • Kis ívű kanyarodásnál túl nagy kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
  • Nyomvályúra túl érzékenyen reagál a gépkocsi (kivétel a gyári gumiméretektől való eltérés vagy a túl nagy ET szám)
  • Túl erősen félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza.
 

Futóműszervízelés árai:

Megnevezés   Ft/db
Futómű állapot felmérés
2.500.-
Futómű állítás gépi 5.000.-
Kormányösszekötő gömbfej cseréje 4.000.-
Kormányösszekötő rúd cseréje 6.000.-
Lengőkar cseréje 4.000.-
Lengéscsillapító cseréje első 5.000.-
hátsó 4.000.-
Spirálrugó cseréje első 5.000.-
hátsó 4.000.-
Szilentblokk csere eseti ajánlat alapján
Toronycsapágy csere 7.000.-


A fenti árak irányadóak, az előre nem kiszámítható járulékos költségek plusszként felléphetnek, illetve több munkafolyamat egymásra épülése esetén az összár csökkenhet.

Olajcsere



Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos működése szempontjából. A motorolaj szempontjából a városi üzemeltetés a legextrémebb terhelést jelenti. A rendszeres rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km-esek) a hideg-indítások - ha minimálisan is - hígítják a motorolajat, főleg a benzin üzemű gépkocsiknál. Ez esetben az olaj kenőképessége romlik.
Amennyiben romlik az olaj kenőképessége, úgy növekszik a belső súrlódás és a hőmérséklet emelkedik. Ennek hatására az olaj megég, kokszosodik, iszaposodik. Az olajiszap és a koksz hatására a dugattyúgyűrűk besülnek. Az iszap hatására az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és a hőelvezetés. A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterba égetve az olajat... és ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja. Hidrotőkés motoroknál - pl. az Opelnél - a hidrotőke a szelephézagot állítja. Ha eliszaposodik, kb. 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű olaj és a gyenge minőségű olaj közötti megtakarítás csak a felét fedezi a javítási költségnek. Az iszapos motor a katalizátort és a lambdaszondát károsítja, nem beszélve a megnövekedett üzem-anyag fogyasztásról. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémát okoz. Ezért van nagyon nagy jelentősége a gyártók által előírt motorolaj használatának.

  • Korrózió védelem, az oxigén távoltartása
  • Alacsony legyen a párolgása
  • Csökkentse a súrlódást
  • Üzemanyag takarékosság - FE (fuel economy) főleg kis hengerűrtartalmú motoroknál alkalmazzák
  • Növekvő olajcsere periódusok - nagyobb teljesítményű olajokra van szükség
  • Oldja és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést - olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból
  • Legyen jó a hőelvezető képessége
  • Ne károsítsa a katalizátort
  • Ne habosodjon
  • Utántölthető legyen - hosszabb csereperiódus alatt több olaj fogy
  • Jó nyírási tulajdonsággal rendelkezzen
  • Ne savasodjon - magas kéntartalom a töredékére csökkenti a csere-periódust
 

Olajcsere árai

Megnevezés Ft/db
Motorolaj csere 4.000.-
Szűrők cseréje 1.000.-


A fent említett árak bruttó árak, csak a munkadíjakat tartalmazzák! A szükséges olajak és szűrők beszerzését cégünk vállalja. (Kérje kollégáink árajánlatát telefonon vagy személyesen!) Hozott anyagok felhasználása esetén az elvégzett munka alkalmával garanciát nem tudunk vállalni.

Fék szervizelése





A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele.

Fékbetét
A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor az optimális fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Féktárcsa
Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 60-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer. Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem. A túlszabályozott vagy méter alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékolaj felforrhat.

Dobfék
Élettartama 10-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100-150.000 kilométer. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent - a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.

Egy méret alá szabályozott fék a fékpadi mérésen megfelelő, de vajon éles helyzetben, terhelés alatt hogyan viselkedik?

Fékolaj
A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja, és ez által az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a "gőz" összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere általában 2-3 évente esedékes.

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:

  • autópályán fékezésnél morgó hang
  • fékezésnél félrehúzás esetén - nedves úton balesetveszélyes!
  • túlzott gumikopás esetén
  • fékezésnél kormányrázás - túlterheli a futómű alkatrészeit
  • fékezésnél fémes hangot hall
  • lüktető, pulzáló fékpedál - szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 - 1500 km után jelentkezik)
  • puha, nyúlós fékpedál - megnövekszik a fékút!
  • túlzottan nagy fékpedálút - megnövekszik a fékút és a reakció idő.
  • A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésével
 

Fék szervizelés árai:

Megnevezés Ft/db
Fékfolyadék forráspont mérése 1.000.-
Fékbetétek cseréje (tengelyenként) 4.000.-
Fékpofák cseréje (tengelyenként) 6.000.-
Féktárcsa cseréje (tengelyenként) 4.000.-
Fékdob cseréje (tengelyenként) 3.000.-


Lengéscsillapító szervizelése



A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: úton tartja a gumiabroncsot csökkentve a lengéseket, ezáltal növelve a tapadást, irányíthatóságot és komfortot.
A lengéscsillapítók a többi autóalkatrészhez hasonlóan elkopnak, romló menetstabilitást okoznak. Sokszor azt sem veszik észre, hogy elérték vagy akár át is lépték a biztonsági határt. Bizonyos határok között ugyan lehet a vezetési stílus módosításával ellensúlyozni a lengéscsillapító elhasználtságát, de ez azzal a veszéllyel jár, hogy egy hirtelen manőver során derül ki, hogy már korábban cseréltetni kellett volna a lengéscsillapítókat. Európai felmérések szerint minden negyedik(!) járműbe új lengéscsillapítót kellene beszerelni. Nem valószínű, hogy Magyarországon jobb a helyzet. A lengéscsillapító műszeres méréssel történő ellenőrzése húszezer kilométerenként javasolt. Mivel a lengéscsillapítók a kerekek takarásában vannak, ezért csak alulról lehet őket szemrevételezni, nincs-e rajtuk sérülés vagy nem szivárog-e belőlük az olaj. Mindenképpen fontos tehát a mérés mellett a lengéscsillapítók szemrevételezése is. A rossz állapotban lévő lengéscsillapító amellett, hogy kopogó hangot adhat, jelentősen növeli a jármű többi alkatrészének kopását.


Javaslatunk

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:

  • Rossz kanyarstabilitás
  • Megnövekedett fékút
  • Megnövekedett menetzaj a kerekek felől
  • A gumiabroncsok fokozottan és egyenetlenül kopnak
  • Túlzottan nagy lengések a karosszérián
Tudta-e, hogy az elhasználódott lengéscsillapító növeli a féktávolságot?
50 km/h sebességnél 2,3 méterrel hosszabb ez a távolság. Blokkolásgátlóval rendelkező (ABS) autóknál még ennél is hosszabb a fékút, mivel az elpattanó kerék a levegőben fékezve áll meg. Ezt az ABS úgy érzékeli, mintha megcsúszott volna a kerék. Az ABS - feladatát tökéletesen ellátva - megszünteti a fékezőerőt, és ezáltal megnő a fékút. Ezt a "hibát" felerősíti egy kopott, rossz minőségű gumi is.
A tévhittel ellentétben, miszerint az ABS-szel szerelt gépjármű fékútja rövidebb, nem igaz. Az viszont igaz, hogy benyomott fékpedál mellett kormányozhatóvá válik az autó. Ezáltal csúszás közben tudatos kormánymozdulattal elkerülhető a baleset.


Megnevezés   Ft/db
Lengéscsillapító cseréje 1.000.-
első 5.000.-
Hátsó 4.000.-