|
|
Ha nem tudja hol tárolni abroncsait és keréktárcsáit, vagy csak egyszerűen problémás az autójában történő szállítgatás az átszerelések idején.
Mi levesszük az Ön válláról a gondot!
Mindössze csak napi 20 Ft-jába kerül Önnek!
Munkatársaink felmérik a tárolni kívánt abroncsok állapotát, adatait feljegyzik.
E felmérést követően rögzítjük számítógépes rendszerünkben a betárolást, melyről Ön egy átvételi elismervényt kap. A tárolási díjat értelemszerűen a következő átszerelés idején fogja fizetni!
Az átszerelési szezon előtt egy speciális, abroncsok mosására alkalmas géppel megtisztítjuk az összes felnire szerelt betárolt garnitúrát, majd ezután megtörténik az abroncsok átcentírozása.
|
Mikor eljön az átszerelések ideje, Önnek nincs más dolga, csak hogy felhívja áruházunkat (a 261-8464-es, 260-2743- as vonalas számon, vagy a 70-585-5005- es mobil számon), vagy bejelentkezik azonosítókódjával a web-en, mellyel időpontot tud kérni a szerelésre, jelezve, hogy abroncsait itt tároljuk, ugyanis ezzel megkönnyíti a gördülékenyebb és gyorsabb munka menetét. Így mire Ön megérkezik a bejegyzett időpontra, kollégáink már az előkészített abroncsokkal fogják várni!
Ha szeretne élni kínálatunkkal, illetve bővebb tájékoztatásra van szüksége, érdeklődjön telefonon, vagy személyesen kollégáinknál!
|
Komplett szerelési csomag:
Olejszerviz + futóműállítás + teljes állapotfelmérés és átvizsgálás!
Ára: 15.000. Ft.
Gumiszerelés:

Személyabroncsok
|
Acél és alutárcsa (Ft/db)
|
Defekttűrő
|
15"ig
|
600.-
|
-
|
16"-17"
|
1.000.-
|
1.500.-
|
18"-20"
|
1.200.-
|
2.000.-
|
Komplett kerék cseréje
|
500.-
|
500.-
|
Teherabroncsok
|
Ft/db
|
13"-ig
|
600.-
|
14"-16"-ig
|
1.000.-
|
17,5" |
2.500.-
|
19,5"
|
3.000.-
|
22" felett
|
3.800.-
|
Komplett kerék gépjárműre való felszerelés
|
ft/db
|
16"
|
500.-
|
17" -től
|
1.500.-
|
Ikerkerék
|
2.000.-
|
Motorkerékpár abroncsok
|
Ft/db
|
Első és hátsó
|
1.000.-
|
Motorkerékpárra való első fel - és leszerelés
|
1.000.-
|
Motorkerékpárra való hátsó fel - és leszerelés
|
1.000.- - 2.000.-
|
Egyéb ipari abroncsok
|
Ft/db
|
Fűnyíró
|
1.000.-
|
Molnárkocsi
|
1.000.-
|
Targonca
|
3.000.-
|
Kerékcentírozás

Személyabroncsok
|
Acélfelni (Ft/db)
|
Könnyűfémfelni (Ft/db)
|
15"-ig
|
600.-
|
800.-
|
16"
|
800.-
|
1.000.-
|
17"
|
-
|
1.200.-
|
18"-20" ig
|
-
|
1.500.-
|
Teherabroncsok
|
Ft/db
|
16" -ig
|
1.000.-
|
17" -től
|
2.500.-
|
Motorkerékpár abroncsok
|
Ft/db
|
Első és hátsó
|
1.000.-
|
A középfurat nélküli keréktárcsák centírozását felárral + 500 Ft/kerékdíj ellenében vállaljuk!
Egyéb gumijavítási tarifák:
Megnevezés
|
Ft/db
|
Kerékfúvatás
|
gázzal
|
800.-
|
levegővel
|
-
|
Tömlő nélküli szelepház
|
gumi
|
150.-
|
fém
|
500.-
|
rejtett
|
2.500.-
|
Defektjavítás (folt ill. gombos)
|
személy tömlő
|
500.-
|
személy köpeny
|
1.000.-
|
teher tömlő
|
800.-
|
teher köpeny
|
folt alapján
|
Kerék mosás
|
személy
|
250.-
|
Gumiabroncs ápolás
|
személy
|
250.-
|
Keréktárolás
|
személy
|
5.-/nap
|
A fent említett árak bruttó árak.
Az összetett műveletek árai irányadóak
Futóműállítás:

A futómű a gépkocsik egyik legfontosabb része, hiszen alapvetően meghatározza a gépkocsi és a talaj közötti kapcsolatot.
Különböző behatások, deformálódások érik az autó futóművét, felfüggesztéseit pl. kátyú, járdára felállás, maximális súlyterhelés kihasználása, esetleges túllépése. Ezek hatására megváltozik a kerék összetartása, dőlése, utánfutása.
Javasolt évente egyszer - használattól függően 10.000 - 15.000 kilométerenként a futómű állítás, illetve a futómű átvizsgálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák.
A rossz futóművel rendelkező autó vezetése fárasztó és nem biztonságos, mivel állandó kormánykorrigálást igényel menet közben. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és jelentősen rontja a gépkocsi egyenes futását, egyszersmind növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál szintén rendellenesen viselkedik a gépkocsi.
Az időben elvégzett átvizsgálás növeli az üzembiztonságot, csökkenti az üzemeltetési költséget, és meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
|
|
- Kopogó hang
- Kanyarodásnál visító gumik zaja
- Gumik széleinek rendellenes kopása
- Kormányrázás 60 km-től 120 km-ig vagy efelett
- Fékezésnél kormányrázás
- Búgó, morgó hang a kerekek felől
- Kis ívű kanyarodásnál túl nagy kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
- Nyomvályúra túl érzékenyen reagál a gépkocsi (kivétel a gyári gumiméretektől való eltérés vagy a túl nagy ET szám)
- Túl erősen félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza.
|
|
Futóműszervízelés árai:
Megnevezés
|
|
Ft/db
|
Futómű állapot felmérés
|
|
|
|
2.500.-
|
Futómű állítás
|
gépi
|
5.000.-
|
Kormányösszekötő gömbfej cseréje
|
4.000.-
|
Kormányösszekötő rúd cseréje
|
6.000.-
|
Lengőkar cseréje
|
4.000.-
|
Lengéscsillapító cseréje
|
első
|
5.000.-
|
hátsó
|
4.000.-
|
Spirálrugó cseréje
|
első
|
5.000.-
|
hátsó
|
4.000.-
|
Szilentblokk csere
|
eseti ajánlat alapján
|
Toronycsapágy csere
|
7.000.-
|
A fenti árak irányadóak, az előre nem kiszámítható járulékos költségek plusszként felléphetnek, illetve több munkafolyamat egymásra épülése esetén az összár csökkenhet.
|
Olajcsere

Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos működése szempontjából. A motorolaj szempontjából a városi üzemeltetés a legextrémebb terhelést jelenti. A rendszeres rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km-esek) a hideg-indítások - ha minimálisan is - hígítják a motorolajat, főleg a benzin üzemű gépkocsiknál. Ez esetben az olaj kenőképessége romlik.
Amennyiben romlik az olaj kenőképessége, úgy növekszik a belső súrlódás és a hőmérséklet emelkedik. Ennek hatására az olaj megég, kokszosodik, iszaposodik. Az olajiszap és a koksz hatására a dugattyúgyűrűk besülnek. Az iszap hatására az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és a hőelvezetés. A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterba égetve az olajat... és ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja. Hidrotőkés motoroknál - pl. az Opelnél - a hidrotőke a szelephézagot állítja. Ha eliszaposodik, kb. 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű olaj és a gyenge minőségű olaj közötti megtakarítás csak a felét fedezi a javítási költségnek. Az iszapos motor a katalizátort és a lambdaszondát károsítja, nem beszélve a megnövekedett üzem-anyag fogyasztásról. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémát okoz. Ezért van nagyon nagy jelentősége a gyártók által előírt motorolaj használatának.
|
|
- Korrózió védelem, az oxigén távoltartása
- Alacsony legyen a párolgása
- Csökkentse a súrlódást
- Üzemanyag takarékosság - FE (fuel economy) főleg kis hengerűrtartalmú motoroknál alkalmazzák
- Növekvő olajcsere periódusok - nagyobb teljesítményű olajokra van szükség
- Oldja és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést - olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból
- Legyen jó a hőelvezető képessége
- Ne károsítsa a katalizátort
- Ne habosodjon
- Utántölthető legyen - hosszabb csereperiódus alatt több olaj fogy
- Jó nyírási tulajdonsággal rendelkezzen
- Ne savasodjon - magas kéntartalom a töredékére csökkenti a csere-periódust
|
|
Olajcsere árai
Megnevezés
|
Ft/db
|
Motorolaj csere
|
4.000.-
|
Szűrők cseréje
|
1.000.-
|
|
|
|
|
A fent említett árak bruttó árak, csak a munkadíjakat tartalmazzák!
A szükséges olajak és szűrők beszerzését cégünk vállalja. (Kérje kollégáink árajánlatát telefonon vagy személyesen!)
Hozott anyagok felhasználása esetén az elvégzett munka alkalmával garanciát nem tudunk vállalni.
Fék szervizelése

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele.
Fékbetét
A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor az optimális fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.
Féktárcsa
Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 60-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.
Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem.
A túlszabályozott vagy méter alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékolaj felforrhat.
Dobfék
Élettartama 10-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100-150.000 kilométer. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent - a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.
Egy méret alá szabályozott fék a fékpadi mérésen megfelelő, de vajon éles helyzetben, terhelés alatt hogyan viselkedik?
Fékolaj
A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja, és ez által az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a "gőz" összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere általában 2-3 évente esedékes.
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:
|
|
- autópályán fékezésnél morgó hang
- fékezésnél félrehúzás esetén - nedves úton balesetveszélyes!
- túlzott gumikopás esetén
- fékezésnél kormányrázás - túlterheli a futómű alkatrészeit
- fékezésnél fémes hangot hall
- lüktető, pulzáló fékpedál - szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 - 1500 km után jelentkezik)
- puha, nyúlós fékpedál - megnövekszik a fékút!
- túlzottan nagy fékpedálút - megnövekszik a fékút és a reakció idő.
- A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésével
|
|
Fék szervizelés árai:
Megnevezés
|
Ft/db
|
Fékfolyadék forráspont mérése |
1.000.-
|
Fékbetétek cseréje (tengelyenként) |
4.000.-
|
Fékpofák cseréje (tengelyenként) |
6.000.-
|
Féktárcsa cseréje (tengelyenként)
|
4.000.-
|
Fékdob cseréje (tengelyenként) |
3.000.-
|
Lengéscsillapító szervizelése

A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: úton tartja a gumiabroncsot csökkentve a lengéseket, ezáltal növelve a tapadást, irányíthatóságot és komfortot.
A lengéscsillapítók a többi autóalkatrészhez hasonlóan elkopnak, romló menetstabilitást okoznak. Sokszor azt sem veszik észre, hogy elérték vagy akár át is lépték a biztonsági határt. Bizonyos határok között ugyan lehet a vezetési stílus módosításával ellensúlyozni a lengéscsillapító elhasználtságát, de ez azzal a veszéllyel jár, hogy egy hirtelen manőver során derül ki, hogy már korábban cseréltetni kellett volna a lengéscsillapítókat.
Európai felmérések szerint minden negyedik(!) járműbe új lengéscsillapítót kellene beszerelni. Nem valószínű, hogy Magyarországon jobb a helyzet. A lengéscsillapító műszeres méréssel történő ellenőrzése húszezer kilométerenként javasolt. Mivel a lengéscsillapítók a kerekek takarásában vannak, ezért csak alulról lehet őket szemrevételezni, nincs-e rajtuk sérülés vagy nem szivárog-e belőlük az olaj. Mindenképpen fontos tehát a mérés mellett a lengéscsillapítók szemrevételezése is. A rossz állapotban lévő lengéscsillapító amellett, hogy kopogó hangot adhat, jelentősen növeli a jármű többi alkatrészének kopását.
Javaslatunk
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:
- Rossz kanyarstabilitás
- Megnövekedett fékút
- Megnövekedett menetzaj a kerekek felől
- A gumiabroncsok fokozottan és egyenetlenül kopnak
- Túlzottan nagy lengések a karosszérián
|
Tudta-e, hogy az elhasználódott lengéscsillapító növeli a féktávolságot?
50 km/h sebességnél 2,3 méterrel hosszabb ez a távolság. Blokkolásgátlóval rendelkező (ABS) autóknál még ennél is hosszabb a fékút, mivel az elpattanó kerék a levegőben fékezve áll meg. Ezt az ABS úgy érzékeli, mintha megcsúszott volna a kerék. Az ABS - feladatát tökéletesen ellátva - megszünteti a fékezőerőt, és ezáltal megnő a fékút. Ezt a "hibát" felerősíti egy kopott, rossz minőségű gumi is.
A tévhittel ellentétben, miszerint az ABS-szel szerelt gépjármű fékútja rövidebb, nem igaz. Az viszont igaz, hogy benyomott fékpedál mellett kormányozhatóvá válik az autó. Ezáltal csúszás közben tudatos kormánymozdulattal elkerülhető a baleset.
|
Megnevezés
|
|
Ft/db
|
Lengéscsillapító cseréje |
1.000.-
|
első |
5.000.-
|
Hátsó |
4.000.-
|
|
|