Hozzáadás a kedvencekhez Bemutatkozás Kapcsolat Információ, Hírek Váltóméretkalkulátor ÁSZF
Főoldal Személyautó abroncsok
Utánfutó abroncsok
Mezőgazdasági és ipari abroncsok
Motor abroncsok
ATV abroncsok
 Frissítés: 2018 . nov.  13
  Szolgáltatások Bejelentkezés Flottakedvezmény Tanácsadás Hobby

Miért ajánlatos az új és kevésbé kopott gumiabroncsokat a hátsó kerekekre szerelni?



Az új vagy kevésbé kopott gumiabroncsokat előnyösebb a hátsó kerekekre szerelni, mert ez vészhelyzetben (pl. hirtelen fékezés szűk kanyarban) jobb úttartást biztosít, főleg nedves, csúszós úttesten.

Abból kell kiindulni, hogy a kritikus közlekedési helyzetek többnyire nedves úttesten lépnek fel. Amennyiben ilyenkor az első kerék gumiabroncsai pl. vízenfutás miatt elveszítik a kapcsolatot az úttest felületével, a gépkocsi átmenetileg kormányozhatatlanná válik, azonban általában megtartja helyzetét és menetirányát.

Amennyiben viszont a hátsó kerekeknél szakad meg a kapcsolat az úttesttel, a gépkocsi hátulja kitör. Egy ilyen kritikus helyzettel sokkal nehezebb megbirkóznia a gépkocsivezetőnek mint egy rövid ideig tartó kormányozhatatlansággal.

A Goodyear felmérései szerint az európai autóvezetőknek évente átlagosan 141 napot kell vezetniük nedves utakon. Az összes gyártó egybehangzó véleménye szerint a legveszélyesebb jelenség az ún. vízenfutás (aquaplaning), melynek balesetmentes kezelése a tapasztalt sofőröknek is komoly kihívás.